Ängelholms kommunvapen Ängelholms kommunvapen

Verktygsmeny

Hjälp

Sök på webbplatsen

Chatta med oss

Hej, vill du ha hjälp?



Chatten öppnas i nytt fönster i din webbläsare

Texten i chatten sparas och blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få läsa.

Regler och villkor för chatten

Brandvarnare

Det är mycket viktigt
att ha brandvarnare hemma
som varnar dig när det börjar brinna.

Brandvarnaren ska du sätta högt upp i huset
eftersom röken stiger uppåt.
Om du har flera våningar
ska du ha en brandvarnare på varje våning.

Sätt aldrig brandvarnaren nära köket,
en öppen spis, kakelugn eller badrum.

Byt batteri på brandvarnaren varje år.
Gör det till exempel på första advent
då vi tänder första ljuset.

Kasta bort brandvarnaren när den är 10 år
och köp en ny.

Håll brandvarnaren ren.
Prova om den fungerar en gång var tredje månad.

Sidan uppdaterad den 21 november 2012.

Vill du veta mer?

Tala med:

Ängelholms räddningstjänst
Östra vägen 11
262 51 Ängelholm
Telefon 0431-870 00

Allmän information

Om Ängelholm

Adress:
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm

Telefon: 0431-870 00
E-post: This is an email address

Kundtjänst-öppettider:

Ordinarie öppettider:

Måndag-torsdag: 07.30-17.00

Fredag: 07:30-16:00

Kommunens kundtjänst

Jourtelefon och andra kontakter

Felanmälan

Lämna din synpunkt

Om webbplatsen

Ängelholms kommun på sociala medier

Facebook

Twitter

Instagram

Youtube

Visste du att en översiktsplan ska ge riktlinjer och vägledning för planering och byggande?